poniedziałek, 11 stycznia 2010

Kotlety wieprzowe z musztardą

Dziś były polecone przez Nette7 kotlety w sosie musztardowym. Nie przepadam za wieprzowiną. Tradycyjnych schabowych nie lubię. Moze zaszokuję tą informacją połowę narodu, ale moje podniebienie wieprzowinie mówi nie. Przynajmniej tak było do tej pory.
Sposób smazenia tych kotletów i sos musztardowy sprawił, ze nie czułam już tej nielubianej przeze mnie wieprzowej goryczki. Danie zjadłam ze smakiem, a sos polecam takze do innych mięs.



Składniki:
  • 2 kotlety schabowe
  • 2 łyzeczki oleju czosnkowego
  • 125ml cydru (zastąpiłam piwem Redds)
  • 1 łyżka musztardy francuskiej (na tym nie musicie oszczędzać, w końcu to sos musztardowy!)
  • 75ml śmietany kremówki
Odetnij od kotletów tłuszcz i resztki ścięgien, a następnie włóz do woreczka foliowego i stłucz wałkiem/młotkiem/tłuczkiem/butelką po piwie - co kto ma pod ręką :) Rozgrzej olej czosnkowy na patelni.
I chciałabym tu wtrącić swoje trzy grosze. Zwykle rozgrzałabym olej bądź zwykłą oliwę, po czym dodałabym zmiazdzony czosnek, ale zauważyłam ze Nigella uzywa oliwy czosnkowej prawie w kazdym przepisie, wiec chyba coś w tym musi być. Nie uważacie? Tak więc zakupiłam oliwę z czosnkiem i chilli - wersję ostrzejszą, bo lubię :)
Wracając do przepisu, to wrzucamy na rozgrzany olej kotlety i smażymy po kilka minut z kazdej strony, az będą zarumienione. Usmazone mięso odkładamy na talerz. Do rozgrzanej oliwy wlewamy cydr (bądź Reddsa), gotujemy minutę po czym dodajemy musztardę oraz śmietanę. Starannie mieszamy.
Sos powinien pogotować się przez kilka minut. Dzięki chilli w oliwie jest bardziej pikantny, ale mnie to nie przeszkadza. Teraz sos jest juz gotowy i mozna polać nim czekające kotlety!

Jak to powiedział On: bardzo smaczna alternatywa tradycyjnych schabowych. Ciekawe co by powiedziała moja babcia na taką odmianę :-)

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja bym zjadła, ale bez piwa w sosie, i tak musztarda jest kwasowata. Chyba, że ta kremówka złamała kwas.
    Pozdrawiam - Marzena

    OdpowiedzUsuń