czwartek, 7 stycznia 2010

Rumsztyk z tymiankiem i cytryną

Wyzwań ciąg dalszy. Dla wtajemniczonych - strona 40. Mój tester po ostatniej zapiekance zapragnął mięsa i padło na rumsztyk. Udałam się do sklepu i osłupiałam. Czy Wy wiecie ile kosztuje polędwica wołowa?! Toz to rozbój w biały dzień. Jakas masakra, no ale czego nie robi się dla nowych smaków.
Jakoś tak z dystansem podchodziłam do pomysłu marynowania, tudziez namaczania miesa w sosie juz po upieczeniu. No przeciez najpierw się marynuje, prawda? No, ale raz kozie śmierć.

Z czystym sumieniem muszę powiedzieć, ze wyszło przepyszne! Mało jem mięsa. Z reguły (jak pewnie zauwazyliście) to drób. Ale ta polędwica to niebo w gębie i to za sprawą marynaty tymiankowo-cytrynowej! Ach, ta pyszna oliwa, i ten tymianek, mniam!


Składniki:
  • 4 kawałki polędwicy wołowej, kazdy po 1,5 cm
  • 1 łyzka tymianku (najlepiej swiezy, ja mialam suszony)
  • 2 ząbki czosnku
  • 80 ml oliwy z oliwek
  • skórka i sok z połowy cytryny (ja robiłam bez skórki)
  • 1 łyzeczka morskiej soli w kryszałkach bądź 0,5 łyzeczki kamiennej soli (w sensie zwykłej kuchennej)
  • duza szczypta świezo zmielonego pieprzu
Rozgrzewamy na maxa olej na patelni grillowej lub zwykłej o grubym dnie - to bardzo wazne! Steki smarujemy oliwą, zeby nie przywarły do patelni i smazymy po 3 minuty z kazdej strony. Stek ma byc krwisty, ale nie być rodem z Piły Mechanicznej :) Mięso "dojdzie" podczas lezakowania w marynacie.
Sos przygotowujemy w szerokim naczyniu. Mieszamy listki tymianku, wysickamy czosnek, wlewamy 1/3 szklanki oliwy, sok z cytryny oraz sól i pieprz. Usmazony stek wkładamy do marynaty i zostawiamy na 4 minuty. Moczymy z kazdej strony. Na koniec mięso kroimy na cienkie paski. Podajemy z warzywami.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Akurat mam polędwicę w lodówce... To chyba znak jakowyś ;) Dzisiejszy obiad to chyba będzie ten rumsztyk i te zapiaszczone ziemniaczki z MiszMasz (wprawdzie piątek, ale moja okolica nie jest zbyt ortodoksyjna to może mnie widłami z dzielni nie przegonią, a babcia się nie dowie)

    OdpowiedzUsuń
  2. 36 year-old Software Test Engineer III Jamal O'Collopy, hailing from Campbell River enjoys watching movies like Americano and Metalworking. Took a trip to Catalan Romanesque Churches of the Vall de BoíFortresses and Group of Monuments and drives a Z8. przeczytac, co powiedzial

    OdpowiedzUsuń