poniedziałek, 25 maja 2009

Sałatka z ciecierzycy i awokado

Mimo, ze tydzień z ciecierzycą juz dawno minął, mnie ochota na ciecierzycę nie przeszła :)

Przepis na tą sałątkę znalazłam na stronie agi, która jest moim guru w sprawie ciecierzycy. Dziekuję za ten przepis :)

Składniki:
  • upieczone udko z kurczaka (zrobiłam wersję wegetariańską bez kurczaka)
  • 100 g ciecierzycy z puszki/ugotowanej
  • pół avocado (lubię bardzo, więc dałam całe)
  • 2 suszone śliwki (tez lubię bardzo więc dałam więcej ;)
  • sok z cytryny
  • 1 łyżeczka jogurtu
  • 1 łyżeczka majonezu
  • garść pokruszonych orzechów włoskich

Jogurt wymieszać z majonezem w miseczce. Avocado pokroić w grubą kostkę, wrzucić do miseczki z ciecierzycą i natychmiast skropić go sokiem z cytryny (by nie ściemniało). Śliwki pokroić w paseczki. Wszystko wymieszać, popieprzyć i posypać posiekanymi orzechami.

Mimo, ze zakochałam się w ciecierzycy to najbardziej w tej sałatce smakowały mi... śliwki :) Bez nich całość byłaby nieco mdła.

I jeszcze jedna taka uwaga ode mnie - ciecierzyca namoczona i ugotowana jest o wiele smaczniejsza niż ta z puszki.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. przepyszna sałatka - ja dodalam jescze troche ryzu bo z podanych ilosci niewiele wyszlo salatki -ale naprawde swietne polaczenie smakow.
    Napewno zrobie ja wiele razy

    OdpowiedzUsuń