poniedziałek, 25 maja 2009

Curry z ciecierzycy i ziemniaków

Tydzień ciecierzycy daaawno minął a mi jakoś ochota nie przeszła... Przyznam, ze odkryłam ją dzięki Wam i smakuje mi wybornie! Niech żyje ciecierzyca! Tym razem w roli głownego dania:

Oryginalny przepis znajduje się na stronie mojej ciecierzycowej mistrzyni - Agi :) Ja trochę zmodyfikowałam wykonanie.

Składniki (1 sycąca porcja):

  • puszka ciecierzycy (225g) lub ugotowana
  • średniej wielkości ziemniak
  • mała marchewka
  • 1/4 łyżeczki kminu, szczypta kukurmy, mielonej kolendry, ostrej papryki i soli
  • 1 mała cebula obrana i pokrojona w kostkę
  • kawałek korzenia imbiru, ew. mielony
  • odrobina sosu sojowego i soku z cyryny
  • łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka nasion sezamu
  • 2 pomidory lub pół puszki pomidorów w zalewie lub 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • drobno pokrojony ząbek czosnku
  • świeża kolendra lub natka pietruszki, posiekane

Ciecierzycę odsączyć. Ziemniaki i marchew obrać, umyć i pokroić w kostkę. Gotować ok. 10-15 minut, aż zmiękną. Cebulę zeszklić na oleju i dodać zmielony kmin, kukurmę, kolendrę, paprykę i ewentualnie mielony imbir. Podlać wodą (jeśli mamy to bulionem) lub oliwą. Po chwili dodać czosnek i pokrojony w małe kawałeczki imbir. Wymieszać z ciecierzycą, dodać sos sojowy, sól, sok z cytryny i cukier. Następnie dodać warzywa i pomidory. Dobrze wymieszać i dusić razem do uzyskania pożądanej gęstości. Dodać część ziaren sezamu i pietruszki/kolendry. Dobrze wymieszać. Przełożyć do miseczki, posypać pozostałym sezamem i pietruszką/kolendrą.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz