sobota, 23 maja 2009

Hummus

W ramach tygodnia z ciecierzycą tym razem hummus:



Hummus (Arabia) - pochodząca z Libanu potrawa popularna na Bliskim Wschodzie w kuchni arabskiej i żydowskiej, znana również w kuchniach kaukaskich. Składa się głównie z ciecierzycy. Według legendy została wymyślona przez sułtana Saladyna w czasach wypraw krzyżowych :) to tyle z historii potrawy...

Składniki:

  • 20 dag suszonej ciecierzycy (namoczonej przez noc)
  • 10 dag pasty tanin
  • 2 zmiażdżone ząbki czosnku
  • oliwa
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju sezamowego (jeszcze nie nabyłam, dodałam więcej oliwy)
  • sól
  • pieprz kajeński

Sposób przygotowania:

Ciecierzycę (wcześniej moczoną przez noc całą) gotuj około 2 godzin na małym ogniu. Gdy będzie zupełnie miękka, odcedź (pozostaw nieco wody, w której się gotowała) i zmiksuj w blenderze. Dodaj pastę tahin (dałam odrobinę jogurtu), czosnek, sok z cytryny i tyle oliwy (duzo), aby powstała gładka masa. Jeśli trzeba (ja potrzebowałam), dodaj nieco wody, w której gotowała się ciecierzyca. Wstaw do lodówki, a potem skrop olejem sezamowym i podawaj z pitą (ja zajadałam z grzankami jak widać na załączonym obrazku).

Hummus można podawać z przeróżnymi dodatkami: suszonymi pomidorami, cebulą, oliwkami lub dodać innych przypraw jak ostra papryka, imbir. Tyle wersji ile ludziów.

Smacznego!

1 komentarz: