środa, 17 czerwca 2009

Pancakes z syropem klonowym

A w niedzielę z rana zapraszam na naleśniki w nieco innym wydaniu!
Przepis przygarnięty z tej strony, którą podała mi koleżanka Maja. Dosłownie wydusiłam z niej ten przepis po tym, jak mnie uraczyła tymi przepysznymi, pulchnymi naleśniczkami. Zakupiłam syrop klonowy, bez którego pancake'ki :) nie mogą się obejść i voila!

Składniki na 4-6 porcji:

  • 1,5 szklanki mąki (ja uzyłam pełnoziarnistej pszennej dlatego wyszły takie ciemne)
  • 3 jajka
  • kubeczek jogurtu naturalnego lub maślanki (150 g)
  • 60g masła, roztopionego
  • 150 ml gazowanej wody mineralnej
  • masło do smażenia
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżka cukru
  • syrop klonowy
Przygotowanie - 30 min.
Roztopione masło lekko przestudzić, wymieszać z roztrzepanymi jajkami, wodą mineralną i jogurtem lub maślanką. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, cukier, szczyptę soli i dokładnie wymieszać. Na niedużej patelni rozgrzać masło, smażyć placki z obu stron po ok. 1-2 min. Podawać polane syropem klonowym.

Polecam duzooooo syropu :-)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz